9 super-alimente care îți protejează pielea de radiațiile solare

fata-bronzata-plajaEste vară, soarele este din ce în ce mai arzător, iar noi ne expunem pielea razelor acestuia din ce în ce mai mult. O piele bronzată este frumoasă, într-adevăr, dar de cele mai multe ori, nu și sănătoasă.

Pentru a-ți proteja pielea de radiațiile UV și pentru a o menține sănătoasă, consumă frecvent, mai ales în această perioadă, următoarele alimente:

Somon

Somonul este un adevărat super-aliment, atunci când vine vorba de protejarea pielii. Acesta este o sursă excelentă de acizi grași Omega-3 care ajută la protejarea pielii și la prevenirea îmbătrânirii premature. În plus, mai conține și astaxantină, un super carotenoid care are cel mai puternic efect antioxidant. Ca idee, este de 8000 de ori mai puternic decât coenzima Q10 și de 6000 de ori mai puternic decât vitamina C. Acesta curăță radicalii liberi din pielea expusă la soare, crește elasticitatea, tonusul și finețea pielii și atenuează durerile și inflamațiile asociate cu arsurile solare.

Morcovi

Constituie una dintre cele mai bune surse de beta-caroten, un nutrient care este cunoscut pentru rolul pe care îl are în protejarea pielii împotriva radicalilor liberi. Morcovii conțin, de asemenea, vitamina C și o multitudine de alte elemente nutritive. Atunci când cumperi morcovi, alege-i pe cei mai închiși la culoare, deoarece conțin mai mult beta-caroten.

Spanac

Conține o cantitate foarte mare de beta-caroten și vitamine care ajută la protejarea pielii. Este, de asemenea, una dintre cele mai bune surse de glutation, un antioxidant puternic care a stat în lumina reflectoarelor în ultimii ani, fiind venerat și denumit „antioxidant master”.

Ceai verde

Deși nu este un aliment, ceaiul verde este inclus în această listă deoarece a fost demonstrat că inhibă în mod eficient îmbătrânirea prematură a pielii datorată expunerii la soare. Efectele benefice ale ceaiului verde asupra pielii sunt legate de cantitatea mare de catechine (compuși cu efect antioxidant extrem de puternic) pe care le conține. Pentru a maximiza eliberarea de catechine, alege frunze uscate în detrimentul pliculețelor și lasă-le la infuzat aproximativ 5 minute.

Roșii

Roșiile conțin o cantitate mare de licopen, care poate neutraliza efectele nocive ale radiațiilor UV. În urma unui studiu s-a constatat că 5 linguri de pastă de tomate pe zi, servite cu ulei de măsline, au crescut protecția împotriva arsurilor solare cu 33%. Licopenul din pastă de tomate, suc de roșii sau sos picant este mai biodisponibil decât cel din roșiile crude. El este absorbit mai bine de către organism, în prezența beta-carotenului, care de asemenea, se găsește în proporții mari în roșii.

Turmeric / curcumă

Turmericul este o plantă din familia ghimbirului, folosită în medicina ayurvedică și chineză de secole, datorită efectelor sale benefice. Aceasta are proprietăți puternic antioxidante și anti-inflamatorii, studiile de laborator sugerând că poate ajuta la protejarea celulelor epidermei de daunele cauzate de radiațiile UVB.

Icre

Constituie una dintre cele mai bune surse naturale de DHA și EPA, care sunt tipuri de acizi grași Omega-3. Icrele conțin mai mult Omega-3 decât peștele gras.

Nuci braziliene

Constituie cea mai bună sursă de seleniu: o singură nucă, conține mai mult decât doza zilnică recomandată! Datorită combinației dintre seleniu și vitamina E, nucile braziliene sunt alimentele perfecte pentru zilele de plajă.

Cartofi dulci

Conțin o cantitate mare de beta-caroten, vitamina C, precum și proteine care, potrivit unor studii, au proprietăți antioxidante semnificative. În plus, cartofii dulci cresc sinteza acidului hialuronic în organism, care ajută la menținerea pielii netede și catifelate.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments