Antrenamentul intens – mai multe rezultate într-un timp mai scurt

Antrenamentul intens efectuat pe intervale presupune mai multe reprize scurte de exerciții de maximă intensitate urmate de perioade scurte de repaus. Două studii recent efectuate în Canada și Australia au arătat că reprizele scurte de exerciții de intensitate maximă produc schimbări substanțiale în ceea ce privește capacitatea de efort, rezervele de combustibil din mușchi și consumul de oxigen.

Reprizele scurte și intense de exerciţii fizice au mai multe efecte benefice asupra metabolismului și sistemului cardiovascular, spre deosebire de efortul mai puţin solicitant, dar efectuat pe o perioadă mai lungă de timp, conform noilor cercetări în domeniu. Cea mai importantă diferență între antrenamentele aerobice monotone și antrenamentele în intervale este efectul asupra masei musculare.

Un mare avantaj al antrenamentelor intense îl constituie reducerea stratului adipos din corp precum si  menținerea nivelului de masă musculară, în timp ce tentativa de a slăbi numai prin antrenamente monotone și ședințe clasice de antrenament aerobic duc la pierderi inaceptabile de masă musculară. Această aparent simplă diferență poate duce la rezultate extrem de diferite și nedorite odată cu trecerea timpului. Un antrenament intens, cu greutăți mari și pauze mici între serii ar trebui să fie mai scurt decât un antrenament tradițional, care îți permite o durată mai lungă. Atenție însă, un antrenament prea lung și intens poate duce la supraantrenament, o secreție prea mare de cortizol și implicit la descompunerea accelerată a mușchilor, ceea ce este contraproductiv.

Al doilea avantaj major al antrenamentului în intervale de intensitate ridicată este eficiența. Cu alte cuvinte, rezultatele obținute sunt foarte mari comparativ cu timpul investit. O sesiune de 20 de minute de antrenament în intervale arde mai multe grăsimi decât 45-60 de cardio clasic. Astfel, nu este nevoie să petreci ore în șir la sală pentru a avea rezultate. Mergi la sală, te antrenezi rapid și intens, apoi te bucuri de timpul liber fără a-ți mai face griji de procesul de reîngrășare. Contrar mai multor opinii ale unor așa ziși ”specialiști”, mai multă muncă nu înseamnă neapărat mai multe rezultate.

Dacă te antrenezi corect, cu intervale scurte și intense, ținând cont și de o alimentație optimă precum și de odihna corespunzătoare, te vei bucura de o condiție fizică de invidiat iar corpul tău îți va mulțumi de fiecare dată când te vei privi în oglindă.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments