Ce, cum şi cât mâncăm de sărbători?

masa-craciunDupă cum ştiţi, în perioada sărbătorilor de iarnă, majoritatea oamenilor se îngraşă cu câteva kilograme deşi aproape nimeni nu îşi doreşte asta. Postul de 40 de zile dinaintea Crăciunului pare să ne pregătească pentru o săptămână de desfrâu culinar. În această perioadă toată lumea uită de stilul de viaţă sănătos, de diete şi de greutatea ideală.

Perioada sărbătorilor de iarnă reprezintă pentru noi momente frumoase alături de cei dragi, colinde, cadouri, dar tot în această perioadă avem şi foarte multe neplăceri cum ar fi indigestii, balonări etc.

Pentru a preîntâmpina aceste probleme şi a preveni creşterea în greutate trebuie să ţineţi cont de câteva sfaturi esenţiale:

  • Dacă aţi tinut post, nu exageraţi cu mâncarea imediat cum aveţi ocazia; încercaţi să faceţi trecerea de la alimentele de post la alimentele “de dulce” progresiv;
  • Dacă nu vă puteţi abţine de la produsele tradiţionale (sarmale, cârnaţi, piftie, friptură de porc) şi deserturi (cozonac, prăjituri, tort) este recomandat să le consumaţi cu foarte multă moderaţie;
  • Înainte de a găti carnea, îndepărtaţi toate urmele albe de grăsime;
  • Tocaţi singuri carnea, nu o cumpăraţi deja tocată;
  • Evitaţi să consumaţi la o singură masă o cantitate foarte mare de alimente sau să combinaţi multe feluri de mâncarela aceeaşi masă;
  • Asociaţi carnea cu legume de orice fel pentru aportul de glucide şi fibre care facilitează absorbţia grăsimilor şi tranzitul intestinal. De asemenea, consumaţi produse care cresc aciditatea gastrică (suc de fructe, oţet) pentru că proteinele se digeră mai uşor în mediul acid;
  • Consumaţi cât mai multe fructe. Fructele se consumă înainte de masă cu aproximativ 30-60 min;
  • Consumaţi ceaiuri care contribuie la scăderea colesterolului rău: ceai verde, ceai negru, ceai de schinduf, etc;
  • Beţi apă des, pe tot parcursul zilei în cantităţi mici pentru a menţine sistemul digestiv activ şi pentru a evita deshidratarea (care încetineşte metabolismul);
  • Consumaţi alcool în cantităţi moderate;
  • Consumaţi sare în cantităţi mici;

Este bine de ştiut că excesul de proteine animale determină:

  • Creşterea colesterolului rău în sânge şi depunerea lui în pereţii arterelor, rezultând boli cardiovasculare;
  • Eliminarea calciului din oase, ducând la osteoporoză;
  • Pierderea potasiului, care aduce stări de nervozitate, oboseală, palpitaţii;
  • Litiază biliară;
  • Afecţiuni hepatice.

Dupa ce terminaţi de mâncat este bine să plecaţi la o plimbare, nu să vă îndinteţi în pat sau să staţi în faţa televizorului. De asemenea, este recomandat să faceţi sport pentru a menţine un tonus bun şi pentru a arde caloriile care sunt în plus.

După cum vedeţi există foarte multe soluţii pentru prevenirea creşterii în greutate în perioada sărbătorilor de iarnă şi a apela ulterior la diete drastice care dezechilibrează organismul.

Cel mai sănătos este să gustăm câte puţin din fiecare, fără a face excese !

Sărbători fericite !

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments