Ce mâncăm primăvara?

alimente-primavaraCrononutriția înseamnă a selecta alimentele de care avem nevoie în anumite momente ale zilei, lunii, anului, atunci când ne sunt cele mai folositoare, pentru a îndeplini nevoile energetice ale organismului. Bioritmurile umane sunt influențate de trecerea anotimpurilor. Pentru a trăi în armonie cu natura – deci cu noi înșine – trebuie să fim informați despre ce ar trebui să consumăm în fiecare anotimp.

Primăvara este perioada în care organismul intensifică procesele de detoxifiere pentru a face față unui nou ciclu biologic. Este un anotimp solicitant – se face tranziția de la bioritmul de iarnă la cel de vară. În această perioadă trebuie să diminuăm consumul de carne și să creștem consumul de verdețuri de sezon: spanac, leurdă, untișor, ceapă verde, mazărea nouă, praz, gulie, ridichi, salată, păpădie, urzici.

Iată câteva informații extrem de interesante despre urzici aici.

Alimentele bogate în proteină animală recomandate în această perioadă sunt mielul, iepurele de casa și peștele. Fructele care apar în această perioadă și care nu trebuie să lipsească din dieta noastră sunt: cireșele – foarte utile în detoxifierea organismului, în special de la toxinele rezultate din consumul cărnii și a organelor (mai mult, ele protejează împotriva unor forme de cancer); căpșunile – au proprietăți detoxifiante, coacăzele etc.

Consumul de sparanghel, păpădie, coacăze, morcovi contribuie la prevenirea asteniei de primăvară. Uleiul extravirgin de măsline autentic este recomandat mai ales primăvara, deoarece menține și tonifică neuronii; la fel și migdalele dulci.

Alimentele pe care le consumăm ne influențează atât din punct de vedere structural, cât și emoțional, psihic și spiritual. Hrănindu-ne corect, conform bioritmului natural, vom evita senzațiile de oboseală, supraponderalitatea, somnul agitat și vom fi, în schimb, pozitivi și plini de viață.

Sursa: DoctorMenci

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments