Glutamina, cel mai important aminoacid din mușchi

l-glutaminaCercetătorii din întreaga lume continuă să descopere multipla importanță și valoarea terapeutică a glutaminei, o substanță odată considerată un aminoacid neesențial. Din cauza noilor descoperiri, mulți oameni de știință reclasifică glutamina ca un aminoacid esențial atunci când ești bolnav sau stresat.

Glutamina, cel mai abundent aminoacid găsit în corpul uman, reușește să îmbunătățească sistemul imunitar al victimelor cu arsuri și al pacienților care suferă de SIDA sau al celor bolnavi de artrite și lupus. A fost dovedit că poate vindeca ulcere stomacale și alte boli digestive, cât și boli cronice. E recomandat pentru vindecarea ficatului și pentru combaterea efectelor secundare ale chimioterapiei și tratamentelor împotriva cancerului. În particular este benefic în a proteja corpul de numeroasele efecte ale stresului.

Glutamina poate fi clasificată ca un ajutător important în vindecarea naturală a corpului, folosindu-și propriul mecanism intern.

Boala și glutamina

Oamenii pot deveni catabolici dintr-o varietate largă de motive: gripă, dietă, înfometare, infecție, răni, arsuri, etc. În aceste cazuri, concentrația de glutamină scade cu 50%. Dacă în cazurile de mai sus corpul nu este hrănit adecvat atunci mușchiul se distruge, corpul alimentându-se cu glutamina din aceștia.

Rolul glutaminei în mușchi

În celulele musculare se găsește în cantități foarte mari glutamina, plutind liberă, neavând nicio legătură cu alți aminoacizi, aceasta fiind disponibilă pentru corp în caz de nevoie. Glutamina este cel mai liber aminoacid din corp, ajungând la un procentaj de circa 60% dintre aminoacizii liberi.

Pentru ca musculatura să rămână stabilă, să aibă capacitatea de refacere rapidă și să fie ferită de accidentări, se recomandă consumul zilnic, în momentele catabolice ale zilei, a 15-20 g de L-glutamină.

Sportivii și glutamina

Atleții și culturiștii au un interes special în ceea ce privește glutamina. Glutamina modulează sinteza proteinei din mușchi, producția de cortizol (hormon catabolic), balanța de azot, volumul celular muscular și producția de testosteron. Studiile științifice au indicat că glutamina poate mări hormonul de creștere cu 400%. Unor subiecți le-au fost administrate 2 g de glutamină înainte de micul dejun și, în 90 de minute, nivelul hormonului de creștere s-a mărit cu 430% față de normal. De asemenea, glutamina acționează și asupra producției de oxid nitric, care ajută la creșterea pompării în timpul antrenamentelor.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments