Obiceiurile care ne „fură” energia

Obiceiuri care ne fura energiaLipsa de energie este datorată în mare parte stilului de viaţă, aşadar, dacă te simţi lipsit de vlagă trebuie să schimbi urgent ceva.

Este normal ca în anumite perioade solicitante (atât fizic cât şi psihic) să nu avem la fel de multă energie, dar dacă acest lucru devine un obicei, ceva nu este în regulă. Iată principalele motive pentru care suntem lipsiţi de energie:

Somnul

Studiile arată că, la nivel global, circa 65% din populaţie nu doarme suficient în timpul săptămânii şi încearcă să recupereze somnul pierdut în weekenduri. Acest lucru duce la dereglarea ceasului biologic şi cauzează o serie de tulburări la nivelul întregului organism. Rezultatul? Lipsă de energie şi stări de iritabilitate. Pentru a evita acest lucru, respectă recomandările medicilor în ceea ce priveşte cele 7-8 ore de somn pe noapte şi încearcă să mergi la culcare şi să te trezeşti zilnic la aceleaşi ore. În plus, este recomandat să dormi 30 min după-amiază. Atenţie, nici excesul de somn nu este benefic, acesta fiind asociat cu riscul crescut de diabet, atac de cord şi obezitate, în cazul persoanelor care depaşesc nouă ore de somn pe noapte.

Alimentaţia

Multe persoane consumă foarte multe alimente dar le combină într-un mod greşit. Trebuie reţinut ca dulciurile (zahărul) oferă energie pe termen scurt, în timp ce fibrele şi carbohidraţii complecşi (cereale, orez, făină, legume uscate) oferă energie pe termen lung. De asemenea, este indicat să consumi alimente în cantităţi mici la fiecare 3-4 ore.

Lipsa efortului fizic

Decizia de a face sport poate fi o soluţie pentru a aduce energie benefică. Mulţi dintre noi credem că pentru a practica un sport trebuie să avem energie, dar nu este aşa. Energia consumată practicând un sport este mult mai mică decat aportul energetic de care vom beneficia ulterior. Plus că sportul ne oferă şansa de a consuma o energie statică, negativă. Aşadar, este recomandat să-ţi începi ziua făcând sport.

Consumul excesiv de cafea

Deşi cafeaua este cea care te ajută să-ţi începi ziua în forţă, dacă exagerezi vei obţine exact efectul opus deoarece cofeina deshidratează organismul, acesta depunând un efort suplimentar pentru a elimina reziduurile rezultate.

Lipsa de socializare

Lipsa de socializare îţi dă o stare negativă, de apatie. Întâlnirile cu prietenii şi participarea la activităţi recreative îţi vor încărca organismul cu serotonina, hormon care te ajută să fii mai puternic, plin de viaţă şi bună dispoziţie.

Lumina

Primăvara pare a fi cel mai “energizant” sezon al anului, în timp ce iarna se află la polul opus. Majoritatea oamenilor suferă de o forma uşoară de depresie în anotimpurile reci. Lumina soarelui are un efect benefic asupra stării de spirit, din această cauză ne simţim bine vara. De aceea, nu rata ocazia de a petrece zilnic in jur de 30 de minute în aer liber, în special dimineaţa.

Modul de gândire

Nu este deloc surprinzător ca optimiştii au mai multă energie decât pesimiştii. Cu cât eşti mai optimist, cu atât îţi creşte energia. Ca să te transformi într-o persoană optimistă, concentrează-te asupra soluţiilor, nu asupra problemelor.

Alţi factori care influenţează energia: stress-ul, alcoolul, medicamentele, utilizarea în exces a gadget-urilor, anemia, alergiile, depresia, ciclul menstrual.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments