10 greșeli în antrenament

De multe ori, atunci când ne antrenăm, scăpăm din vedere aspectele simple și de bază, complicând astfel inutil și neconstructiv abordarea planului de antrenament, fie din cauza cantității mare de informație specifică cu care intrăm în contact și din dorința noastră de a avea rezultate cât mai bune și cât mai rapide, ori din cauza unei atitudini defectuase față de antrenament.

1. Nu începeți antrenamentul fără încălzire sau cu o încălzire superficială. Organismul uman, pentru a putea performa, are nevoie de o perioadă de acomodare în care sunt reglate ritmul cardiac, temperatura, elasticitatea articulațiilor și mușchilor, toate acestea pregătind un antrenament bun.

2. Nu ridicați greutăți excesive. Majoritatea culturiștilor încearcă să mărească în mod constant greutățile cu care lucrează, însă e clar că acestea nu pot fi mărite la nesfârșit. Ca atare, ar trebui folosite acele greutăți maximale care să permită o execuție strictă a exercițiului și care să nu pună în pericol integritatea articulațiilor.

3. Nu folosiți inerția ca să executați exerciții cu greutate mare. Unii practicanți nu realizează că folosindu-se de inerție reduc considerabil cursa mișcării și pe cale de consecință, intervalul extensie maximă-contracție maximă recomandat dispare.

4. Nu vă blocați la un singur program de antrenament. Modificarea periodică a programului de exerciții, a greutăților folosite, a tehnicilor de creștere a intensității antrenamentului folosite va aduce un plus de progres și vă va ține departe de monotonie.

5. Nu efectuați exercițiile grele fără să fiți asistat de un partener. Considerați partenerul o „centură de siguranță” pentru situațiile în care doriți să utilizați greutăți mari. Abordarea de genul „mie nu mi se poate întâmpla” este absolut hazardată și poate conduce la accidentări serioase. Mai mult, partenerul vă poate ajuta să mai faceți câteva repetări forțate atunci când situația o impune.

6. Nu neglijați antrenamentul anumitor părți ale corpului sau anumitor grupe musculare. E inutil să mai spun că, atunci când o grupă musculară este evitată în mod constant, dezvoltarea acesteia va suferi și în final va produce un dezechilibru major în sfera proporțiilor corporale; iar de aici până la hilar nu mai e decât un pas.

7. Nu vă antrenați grupele musculare până la epuizare la fiecare antrenament sau atunci când sunteți începători. Explicația este una simplă și are în vedere, pe de o parte, apariția supraantrenamentului care limitează creșterea, iar pe de altă parte febra musculară severă care de multe ori demotivează.

8. Nu vă antrenați haotic. Sigur, este bine câteodată să lași instinctul să decidă pentru tine, însă de cele mai multe ori este bine să aveți un plan de antrenament bine gândit, pregătit din timp, în acord cu posibilitățile voastre fizice și cu scopul urmărit.

9. Nu vă supra-antrenați. Nu întotdeauna mai mult antrenament înseamnă mușchi mai mari. Nu uitați că mușchii au nevoie de odihnă pentru a crește.

10. Nu abordați antrenamentul superficial sau neserios. Crec că a nu fi concentrat la antrenament este o greșeală care, prin repercursiuni, poate concura cu aceea de a porni antrenamentul fără încălzire. Discuțiile la telefon, flirtul, pauzele lungi între serii, socializarea exagerată nu vor aduce nimic bun formei voastre fizice. Sigur, pot apărea beneficii în alte planuri, însă e clar că pentru acestea din urmă nu se justifică să plătiți un abonament la sală.

Daniel Oprea

Revista Culturism & Fitness

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments