10 moduri prin care poți îmbunătăți dieta copilului tău

dieta-copiiÎmbunătățirea dietei copilului tău nu trebuie să fie o sarcină dificilă. Trebuie doar să faci câteva mici modificări.

Mai jos sunt 10 pași ușor de parcurs pentru ca dieta copilului tău să fie sănătoasă și pentru a preveni creșterea în greutate.

1. Nu ține junk food în casă. În cazul în care alimentele nesănătoase nu sunt în casă, copiii nu le pot mânca. Primul pas se face la supermarket. Dacă este posibil, lăsă copiii acasă, atunci când mergi la cumpărături. Fă o listă care să includă alimente sănătoase, înainte de a pleca la cumpărături și nu te lăsa distras de alimentele tentante.

2. Nu lăsa copiii să bea sucuri din comerț. Mulți copii pierd în greutate doar prin renunțarea la băuturile dulci. Știai că un pahar de suc de tip cola conține 10 de lingurițe de zahăr?

3. Mai mult nu înseamnă mai bun. De ceva vreme, porțiile de mâncare ale copiilor sunt enorme. Amintește-ți că toate tipurile de alimente (chiar și cele sănătoase) conțin calorii, deci pot îngrășa dacă sunt consumate în exces.

4. Totul cu moderație. Spune-i că nu poate mânca un aliment și te asigur că acel aliment va fi tot ceea ce va dori să mănânce. Interzicerea alimentelor duce la nașterea unor pofte incontrolabile. În schimb, învață-l să mănânce cu moderație.

5. Nu-i spune că ultima înghițitură este puterea. Dacă spune că nu mai poate să mănânce, nu-l forța să mănânce mai mult decât are nevoie organismul lui, chiar dacă ai impresia că nu a mâncat suficient.

6. Întoarce-te la natură. Dieta copilului tău ar trebui să se bazeze în mare parte pe fructe, legume, carne şi cereale. Oferă-i alimente procesate doar ocazional.

7. Planifică mesele viitoare. O dată pe săptămână, planifică mesele pentru săptămâna viitoare. Asigură-te că ai toate ingredientele de care vei avea nevoie pentru a evita stresul și fuga de ultim moment la supermarket.

8. Obișnuiește-l cu lactatele slabe în grăsimi. Încearcă să eviți produsele lactate bogate în grăsimi. Copilul tău nu va ști diferența, dar inima lui, da!

9. Fără prăjeli. Explică-i că tot ceea ce este prăjit este nesănătos. O modalitate foarte bună de a preveni pofta de alimente prăjite este să le acoperi cu pesmet și să le coci la cuptor.

10. Obișnuiește-l să facă sport. Orice tip de mișcare este binevenit. Încurajează plimbările în aer liber cu familia și mersul pe bicicletă. Cumpără-i o minge, îndeamnă-l să urce pe scări, iar când mergeți cu mașina (de ex. la Mall), parcați-o pe un loc depărtat de intrare.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments