5 idei pentru un mic dejun de post, delicios, rapid și sănătos

Pate de linte

Suntem obișnuiți ca dimineața să mâncăm omletă, ouă fierte, pâine cu unt, brânzeturi, iaurturi (mezelurile nu sunt de menționat, pentru că sunt deja istorie… sau nu?!?). Însă, în perioada postului, obiceiurile alimentare trebuie schimbate. Acum este momentul să combinăm corect alimentele, să fim inventivi și să adăugăm mereu ingredientul minune numit dragoste… Astfel, perioada de post va fi una de purificare, atât fizică, cât și spirituală.

5 idei pentru un mic dejun de post simplu, rapid, sănătos și delicios:

Salată de ghebe/ciuperci Pleurotus cu mărar

Ciupercile se spală foarte bine, se pun la opărit în apă fiartă cu sare și oțet, se țin pe foc câteva minute. Se scurg și se mai spală o dată. Se pun într-un castron, se adaugă ulei de măsline extravirgin (sau de dovleac, susan, struguri, etc.), oțet (balsamic, fără coloranți și conservanți), sare marină, mărar proaspăt tocat.

Pate de linte (cu sau fără avocado) cu salată de andive

Lintea trebuie pusă în apă cam cu o oră înainte de a fi pregătită, după care se fierbe maximum 15 minute și se trece în blender. Se adaugă ulei de măsline extravirgin, puțină ceapă (doar pentru gust), zeamă de lămâie, sare marină, piper, verdeață (în funcție de preferințe). Ca să iasă mai cremos se poate adăuga o jumătate de avocado bine copt. Pentru salata de andive procedăm astfel: se curăță frunzele exterioare veștede, după care se spală și se pregătesc folosind vinegrete pe bază de ulei de măsline extravirgin, suc de lămâie proaspăt stors, sare de mare, piper măcinat. Andivele stimulează activitatea ficatului/digestia și sistemul imunitar, conțin antioxidanți cu proprietăți anticanceroase și reglează energia corpului.

Hummus (pastă de năut) cu tahini

Năutul se lasă în apă timp de 2-3 ore, apoi se trece în apă fiartă, unde se lasă din nou cam 20 de minute, după care se scurge și se pune în robotul de bucătărie. Se combină cu ulei de măsline (sau alte tipuri de ulei presat la rece), puțin usturoi, piper proaspăt măcinat, sare de mare brută, apă, ardei roșu, zeamă de lămâie și verdeață proaspătă (mărar, pătrunjel). Se poate adăuga tahini (pastă de susan), ceea ce va face pateul mai cremos și îi va oferi un gust aparte.

Guacamole sau pastă de avocado

Se pisează cu furculița un avocado bine copt, se amestecă cu puțină sare marină, piper, suc de lămâie, mărar și foarte puțină ceapă verde (o codiță, doar pentru a-i da gust). Se adaugă o roșie mică tăiată cubulețe și, după preferințe, ardei sau praf de chili. Se pot adăuga semințe de in, dovleac sau susan, măcinate. Se poate servi cu salată de baby spinach.

Lapte vegetal (de migdale, quinoa, ovăz, orez, cocos etc.) cu fulgi de ovăz

Atunci când cumpărați lapte vegetal, citiți cu atenție eticheta pentru a vă asigura că nu conține aditivi alimentari (ex: gumă xantan, guar sau gellan). Dacă se poate, alegeți variantele bio. Se pune laptele vegetal peste fulgii de ovăz (laptele se poate încălzi puțin), se adaugă scorțișoară, fulgi de nucă de cocos, stafide, nuci, alune, semințe, goji, migdale etc.

Vă doresc multă sănătate!

Sursa articol: DoctorMenci
Sursa foto

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments