6 alimente periculoase pentru dietă

alimente-periculoase-dietaMulte dintre produsele considerate sănătoase şi potrivite pentru slăbit sunt, de fapt, capcane alimentare, printre acestea numărându-se uleiul de măsline, iaurturile cu zero la sută grăsime şi chiar sucul de fructe, avertizează experţii în diete.

O echipă de dieteticieni a întocmit un top al alimentelor care sunt adevărate capcane alimentare pentru cei care vor să piardă din kilograme.

Astfel, potrivit lui Catherine Matthews, nutriţionistă la Tesco, sucul de fructe este „cea mai rapidă cale de a lua în greutate”, fiind nevoie de mai puţin de un minut pentru a bea 150 de calorii.

Un alt dezavantaj al sucului de fructe este lipsa de fibre, explică Matthews. În timpul consumului de fructe, fibra formează un strat protector care acţionează ca un scut în faţa intestinului, absorbţia zahărului fiind astfel încetinită.

În băuturile răcoritoare, sucurile de fructe şi „smoothies”, acest scut dispare, iar ficatul este supraîncărcat cu zahăr, având două efecte asupra organismului. În primul rând, cantitatea de zahăr produce un val brusc de energie care dispare foarte repede, putând duce la iritabilitate, letargie şi o senzaţie de foame mai puternică decât înainte. În al doilea rând, nivelurile ridicate de fructoză – zahăr din fructe – care nu sunt arse sunt transformate în grăsime.

Nutriţionistul Caroline Matthews a avertizat şi în privinţa uleiului de măsline, care, în ciuda proprietăţilor benefice pentru sănătate, conţine 50 de calorii într-o singură linguriţă.

Mierea este un alt produs periculos pentru diete, având un nivel foarte ridicat de zahăr, iar iaurturile şi biscuiţii cu zero la sută grăsime conţin câteodată mai multe calorii decât variantele cu nivel normal de grăsime. Zahărul este adăugat pentru a compensa aroma care se pierde când grăsimea este redusă.

Cei care ţin dietă ar trebui să fie atenţi şi la vin, avertizează Matthews, pentru că un pahar mare poate conţine până la 225 de calorii.

Iată ce să eviți!

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

6 comments
FitnessNutritie
FitnessNutritie

igherman Acesta este un articol preluat de pe un site partener. Autorul articolului nu a spus că mierea dăunează, ci faptul că, din cauza nivelului ridicat de glucide nu este recomandată în dietele de slăbire.

igherman
igherman

Incep sa cred ca articolele postate sunt scrise din ce in ce mai mult  de niste nestiutori...Cum poate dauna mierea si unde ati vazut voi domnilor specialisti ca mierea contine zahar? Ca si future reference axati-va pe articole ce tin de fitness si sport si lasati nutritia in seama specialistilor, nu de alta dar induceti lumea in eroare si va contraziceti...Spor !

igherman
igherman

Incep sa cred ca articolele postate sunt scrise din ce in ce mai mult  de niste nestiutori...Cum poate dauna mierea si unde ati vazut voi domnilor specialisti ca mierea contine zahar? Ca si future reference axati-va pe articole ce tin de fitness si sport si lasati nutritia in seama specialistilor, nu de alta dar induceti lumea in eroare si va contraziceti...Spor !


FitnessNutritie
FitnessNutritie moderator

@igherman Acesta este un articol preluat de pe un site partener. Autorul articolului nu a spus că mierea dăunează, ci faptul că, din cauza nivelului ridicat de glucide nu este recomandată în dietele de slăbire.

NeLu1
NeLu1

@FitnessNutritie @igherman In fiecare zi iau o lingurita de miere de salcam. In ultimele 3 luni am slabit 13 kg. Folosesc produse ... si lafiecare seik consumat introduc cate un fruct sau suc natural 100%. Unde e realitatea?