6 elemente care prelungesc viaţa

6 elemente care prelungesc viataCeea ce dorim să prezentăm în cele ce urmează se referă la calitatea vietii, factor care depinde de fiecare dintre noi, de modul nostru de viaţă, de respectarea anumitor reguli până la adânci bătrâneţi, sub aspect fizic, mental şi spiritual.

1. ALIMENTAŢIA. În copilărie şi în tinereţe sunt necesare şi proteine animale uşoare (peşte alb, piept de pui, carne de curcan fără pieliţă). Pe măsură ce înaintăm în vârstă, necesarul în proteine animale trebuie redus. Nu se recomandă carnea roşie şi grăsimile animale. În cazul în care nu puteţi renunţa la carne, se recomandă să începeţi masa cu o salată de legume şi s-o încheiaţi cu fructe. Un studiu relativ recent a demonstrat că, în cazul în care masa începe cu carne (corp străin introdus în organism), numărul leucocitelor creşte la 20.000. În cazul în care se începe cu salate şi se termină cu fructe, numărul de leucocite se păstrează în cadrul valorilor normale de 9.000. Este recomandabil să vă sculaţi de la masă cu cinci minute înainte de a fi sătul, nu cu cinci minute după ce v-aţi săturat. Nu vă grăbiţi la masă: mestecaţi bine alimentele, de zece ori înainte de a le înghiţi şi nu beţi apă înainte de masă sau între felurile de mâncare. Alegeţi o zi de post pe săptămână pentru dezintoxicarea organismului.

2. MENTALUL. În mod obişnuit nu folosim decât 25-30% din capacitatea creierului nostru. Prin educaţie şi meditaţie, putem folosi mai mult din această capacitate.

3. TIMPUL DE ODIHNA. Ideal ar fi să putem respecta cele trei opturi dintr-o zi: 8 ore de activitate8 ore de odihnă activă (sport, plimbări, lectură, muzică etc.) şi 8 ore de somn. Nu întotdeauna putem respecta acest ciclu ideal. Important este însă să respectăm cele 8 ore de somn, în special pe măsură ce înaintăm în vârstă. Nu vă culcaţi mai devreme de 3 ore după ultima masă. Este bine ca înainte de culcare să faceţi o scurtă plimbare.

4. EVITAREA SEDENTARISMULUI. O viaţă normală este condiţionată de mişcare, care asigură o bună oxigenare a organismului. Chiar după pensionare, continuaţi activitatea care vă place sau alegeţi o activitate de care aţi fost privat în timpul muncii pentru câştigarea existenţei. Inactivitatea este primul pas spre mormânt. Continuaţi să munciţi într-un ritm obişnuit şi continuu 8 ore pe zi. Nu neglijaţi nici gimnastica zilnică în aer curat. Dormiţi cu fereastra întredeschisă atâta timp cât sezonul vă permite.

5. CULTIVAREA OPTIMISMULUI. Un factor important care depinde de noi este cultivarea optimismului şi a încrederii în cei din jurul nostru. Să respingem tot ceea ce este negativ în relaţiile interumane. Să ne închipuim că viata este o oglindă în faţa căreia suntem şi ne privim: dacă zâmbim, zâmbetul se întoarce asupra noastră; dacă ne crispăm şi ne schimonosim figura, grimasa se întoarce tot asupra noastră. Cu alte cuvinte, toate gândurile şi acţiunile noastre de fiecare clipă, de fiecare zi trebuie să fie pozitive, senine, optimiste. Vor beneficia de acestea toţi cei din jurul nostru şi, în primul rând, noi.

6. PREVENIREA POLUĂRII. Ne referim, evident, şi la poluarea mediului, la faptul că trăim într-o ţesătură de iradiaţii şi decibeli, la care contribuie telefoanele mobile, televizoarele, microundele neprotejate, traficul zgomotos din marile aşezări urbane etc. Acesta este tributul pe care îl plătim confortului şi civilizaţiei moderne. Dar ne referim şi mai mult la poluarea pe care noi înşine ne-o provocăm: prin alimentaţia deficitară, prin consumul de alcool, droguri, tutun, medicamente sintetice, băuturi comerciale, conserve etc. Pentru sănătatea noastră şi pentru prelungirea vieţii, e necesar să evităm cât mai mult poluarea de orice fel.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments