6 principii esențiale despre metabolism

metabolismMetabolismul este suma totală a tuturor modificărilor chimice și fiziologice care au loc în cadrul corpului uman. Acesta include transformarea alimentelor în energie, creșterea și repararea țesutului osos și muscular, precum și crearea de enzime și hormoni.

1. Stocarea grăsimii este un mecanism de supraviețuire natural

Capacitatea organismului de a stoca grăsime eficient a început ca un mecanism de supraviețuire atunci când strămoșii noștri erau vânători. Până la dezvoltarea agriculturii de acum zece mii de ani, ființele umane trăiau într-un mediu înconjurător care nu dispunea de resurse rapide și facile de hrană. Primii oameni aveau nevoie de tot felul de mijloace fizice pentru a stoca energie, astfel încât acestea să poată desfășura munca istovitoare de vânătoare. Această energie a luat forma de grăsime.

Deși fiecare persoană are un procent diferit de grăsime corporală, cea ideală depinde de gen și dimensiunea individului, în general însă, media de grăsime la un organism sănătos este cuprinsă între 18-22% pentru femei și între 15-17%  pentru bărbați.

2. Prea puține mese îți pot îngreuna metabolismul

Ingerarea a prea puține calorii pentru funcționarea eficientă a metabolismului tău duce în cele din urmă la stocarea mai multor grăsimi. Acest lucru ar putea suna ca o contradicție, dar o dietă  lipsită de calorii pe o perioadă lungă de timp, forțează de fapt organismul să stocheze depozitele de grăsime existente și să adauge altele noi.

De aceea este indicat să mănânci o anumită cantitate de calorii pe zi pentru a pierde grăsimea corporală existentă și pentru a-ți păstra și construi masa musculară. Regimul cu prea puține calorii poate provoca corpul tău să piardă din masa musculară existentă tocmai pentru a putea obține nutrienții necesari pentru supraviețuire.

3. Ce mănânci este la fel de important ca și cât de mult mănânci!

Studiile privind longevitatea au arătat importanța de a nu mânca doar numărul corect de calorii pentru a sprijini metabolismul, ci și tipul de calorii necesare pentru a prelungi durata de viață, a îmbunătăți sănătatea, precum și calitatea vieții tale. Studiile recente au arătat că un program sănătos și nutritiv este format din 40% glucide cu indice glicemic scăzut, 30% proteine de calitate, și 30% grăsimi acceptabile.

4. Controlarea nivelului de insulină este cheia pentru pierderea de grăsime.

Cel mai eficient mod de a reduce grăsimea din corp și de a stimula metabolismul este de a normaliza abilitatea organismului de a gestiona insulina. Insulina se bazează pe patru factori importanți:

  • Indicele glicemic al alimentelor pe care le mănânci (complexitatea lor și cantitatea de timp necesară pentru a le digera)
  • Eficiența metabolismului
  • Aportul de grăsimi necesar pentru reducerea stratului de grăsime
  • Cantitatea și tipul de activitate fizică efectuată

5. Trebuie să fii activ fizic pentru a avea un metabolism eficient

Eficiența metabolică este direct legată de cantitatea de activitate, efectuată în fiecare zi. Aceasta include totul, de la ședințele petrecute la sală, la joaca efectuată cu copiii sau o plimbare în parc cu familia ta. Dacă nu ești activ fizic, vei începe să câștigi în greutate. Este foarte simplu.

6. Metabolismul tău iubește constanța

Singurul lucru pe care procesele metabolice iubesc cel mai mult este constanța. Dacă ai o lună de zile în care nu efectuezi nici un fel de activitate fizică, apoi o lună în care te supra-antrenezi și o lună în care te antrenezi doar ocazional, corpul tău nu va fi capabil să obțină din plin beneficiile unui program regulat de activitate fizică la un nivel dorit și bineînțeles că nici arderile grăsimilor nu vor fi deloc cele așteptate.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments