„Antrenează-ți” creierul cu aminoacizi

Antrenare aminoAminoacizii, „blocurile” din care se compun proteinele​​, sunt de obicei consumați pentru creșterea masei musculare, fiind adesea adăugați în concentratele proteice pentru crearea unor formule mai complexe. De curând însă, aminoacizii au început să fie incluși și în multe suplimente energice dinaintea antrenamentului, motivul fiind că aceștia ar avea unele efecte interesante nu doar asupra mușchilor noștri, ci și asupra creierului nostru.

Cea mai recentă cercetare se concentrează în mod special pe teanină – un aminoacid neesențial care se găsește în ceaiul verde, despre care oamenii de știință au descoperit că poate reduce în mod semnificativ stresul și îmbunătăți concentrarea. Studiul, publicat în revista Fiziologie Experimentală, a monitorizat glandele suprarenale ale șoarecilor masculi pentru a evalua impactul fiziologic de situații stresante, cum ar fi partajarea cuștii cu un alt mascul de aceleași dimensiuni. Odată ce o bază a fost stabilită, cercetătorii au efectuat aceeași metodă, cu șoareci cărora le-a fost administrată teanină. Rezultatul a fost o reducere semnificativă a indicatorilor de stres. Acest lucru este foarte important în domeniul culturismului și fitness-ului, deoarece stresul declanșează eliberarea de cortizol, un temut agent catabolic.

În 2008, un studiu separat a analizat modul în care teanina afectează organismul atunci când este cuplată cu cafeina – substanță  des întâlnită în majoritatea suplimentelor pre-antrenament. Cercetătorii au descoperit că atunci când cafeina și teanina au fost consumate separat, au avut rezultate mult sub cele care au fost înregistrate atunci când cele 2 componente au fost combinate, rezultatele indicând o viteză mentală și o precizie mult îmbunătățite, precum și o sensibilitate redusă la distragerea atenției.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments