De ce este nevoie să mănânci grăsimi

de-ce-trebuie-sa-mananci-grasimiNu te mai gândi la grăsimi ca la un lucru urât, ce trebuie eradicat din viaţa ta complet! Iată de ce ai nevoie de grăsimi pentru a pierde în greutate, pentru a-ţi îmbunătăți starea de spirit și pentru a-ţi stimula sistemul imunitar!

Corpul tău are nevoie de grăsimi pentru a putea funcționa ca la carte! Acestea te ajută să absorbi vitaminele A, D și E, vitale pentru sistemul nervos.

Se pare că femeile care au urmat o dietă mediteraneană plină de grăsimi mononesaturate sănătoase au redus riscul de a dezvolta boli de inimă, cu până la 29%.

Din totalul zilnic de calorii, 25 – 30% ar trebui să provină din grăsimi.

Grăsimile mononesaturate

Ce rol au: Aceste grăsimi îţi ridică colesterolul bun, îl micşorează pe cel rău și împiedică acumularea de „plăci” pe artere. Ele ajută, de asemenea, la prevenirea grăsimii de pe abdomen.

Unde le găseşti: în uleiul de măsline și în măsline, în migdale, caju, alune, unt de arahide, seminţe de susan și în avocado.

De ce cantitate ai nevoie: 2-3 linguri de ulei de măsline pe zi pot crește nivelul colesterolului bun şi te protejează împotriva bolilor de inimă.

Grăsimile polinesaturate

Ce rol au: În plus față de scăderea colesterolului rău, aceste grăsimi conţin Omega-3, acizi graşi esenţiali, care stimulează buna funcţionare a creierului şi poate ajuta la întărirea sistemului imunitar, dar şi a stării de spirit. În cantităţi mai mici, acizii grași, îţi menţin pielea şi ochii sănătoşi.

Unde le găseşti: Omega-3 se găseşte în primul rând în pește: somon, macrou, hering, dar și în seminţe de in, nuci și tofu. Omega-6 găseşti în porumb și în uleiul de floarea soarelui, în carnea de pui și de vită.

De ce cantitate ai nevoie: Trebuie să te axezi mai mult pe Omega-3, şi mai puţin pe Omega-6, pentru că aceasta poate duce la inflamări, strâns legate de bolile de inimă.

Vezi aici ce grăsimi trebuie să eviți!

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments