Drumul obezităţii I: femeia gravidă şi fetusul

Drumul obezităţii I: femeia gravidă şi fetusulDe aici începe totul!

Aromele alimentare, îndulcitorii şi agenţii de întărire a gustului artificial, care se găsesc pretutindeni în alimentele noastre moderne, creează dependenţă încă din viaţa intrauterină, în funcţie de ceea ce consumă femeia însărcinată, exacerbând predispoziţia genetică a fătului pentru gustul dulce, sărat, de carne şi grăsime.

Prin urmare, este imperios necesar ca gravidele să devină responsabile şi conştiente de faptul că, pentru a nu da naştere unui viitor copil obez şi bolnăvicios, trebuie să evite greşelile nutriţionale, conştientizând importanţa alimentaţiei în această perioadă a vieţii lor. Astăzi, imediat după ce îşi dau seama că sunt însărcinate, doamnele consideră gravidia o perioadă de răsfăţ culinar, perioadă în care îşi spun: „în sfârşit, pot să mănânc orice, că nu mă mai interesează silueta”. Ei bine….. MARE GREŞEALĂ!

ACUM este momentul să deveniţi atenţi, deoarece dacă vă planificaţi din timp un copil trebuie să vă revizuiţi comportamentul alimentar cu minim un an înainte de a purcede la conceperea lui! Viitorii părinţi ar trebui să fie mai atenţi la ce mănâncă, să renunţe la alcool şi la fumat, totul pentru a da naştere unui copil sănătos.

Deci, concret, ce trebuie să facă femeile însărcinate?
Întâi vor evita restricţiile alimentare, care pot avea consecinţe periculoase asupra evoluţiei metabolice a copilului. Apoi, se vor evita carenţele nutriţionale printr-o dietă variată şi echilibrată, care să includă fructe şi legume proaspete, însă – atenţie! – aportul caloric nu va fi cât pentru două persoane, ci puţin mai ridicat, cu maxim 400-500Kcal faţă de cel normal, zilnic.

În primul trimestru al sarcinii gravida va consuma alimente sau suplimente alimentare care să aducă un aport zilnic suficient de iod. De asemenea, va consuma alimente bogate în acid folic, cereale, legume cu frunze. Se vor consuma alimente bogate în acizi graşi omega 3, peşte oceanic, dar nu peşte spadă, rechin sau ton mare, care pot fi contaminaţi cu metil-mercur extrem de toxic. Sunt indicate şi conservele de sardină integrală de calitate, bogată în acizi graşi esenţiali omega 3, în proteine de calitate şi cu un raport optim calciu/fosfor/vitamina D.

Se va reduce consumul celorlalte grăsimi, alegând alimentele cu mai puţin de 10% grăsime. Se vor evita grăsimile artificiale hidrogenate, alimentele prăjite, pane-urile, fast-food-ul, snacks-urile, chips-urile, produsele de patiserie şi cofetărie industriale – în general toate alimentele industriale aditivate, nefiresc de gustoase, bogate în sare, zahăr, grăsimi, E-uri, arome articiale ş.a.

În concluzie, nu spun că femeile însărcinate, când au pofte, nu pot să şi le satisfacă… însă trebuie să fie atente să nu transforme aceste pofte în obiceiuri ce pot deveni periculoase pentru ea şi pentru copilul ei.

Partea a 2-a >>

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments