Drumul obezităţii III: adolescenţa

Drumul obezităţii III: adolescenţa

Adolescenţa este perioada în care au loc frecvente perturbări ale comportamentului alimentar ce pot fi coroborate cu o patologie adictivă. Aceste tulburări ale comportamentului alimentar al adolescenţilor preced adesea o anorexie sau o bulimie nervoasă. La vârsta adolescenţei apar şi tulburări sub forma crizelor de foame bruscă şi violentă, care deseori preced criza bulimică.

Aceste comportamente pot fi determinate de factori precum: sexul feminin, preocupări excesive pentru greutate, manevre de control al greutăţii sau aportului alimentar (uneori cu provocarea voluntară a vomei).

De remarcat faptul că atât bulimia, cât şi anorexia au ca trăsătură comună distorsiunea negativă a imaginii de sine. În aceste cazuri este necesară instituirea precoce a consultaţiei psihiatrice, tergiversarea putând transforma o patologie benignă într-o boală redutabilă prin potenţialul său de cronicizare, prin complicaţiile sociale şi fiziologice dezvoltate în cadrul său.

Dacă vă aflaţi în această situaţie, primul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să renunţaţi la alimentele cu gust nefiresc de bun, artificial. Apoi, trebuie să învăţaţi să preparaţi în casă mâncarea şi să luaţi masa pe îndelete, la orele stabilite, într-o atmosferă calmă. Nu consumaţi aşa-zisele alimente light fără zahăr, deoarece nu contribuie la slăbire, ci pot chiar încuraja îngrăşarea. Atenţie şi la alimentele light fără grăsimi, deoarece uneori pot avea un efect paradoxal, contrar, antrenând un supraconsum compensatoriu şi, deci, îngraşă. În plus, evitaţi consumul de sare, zahăr şi grăsimi din diferite alimente, citind eticheta compoziţională şi/sau nutriţională.

ALIMENTE BOGATE ÎN SARE: mezeluri, brânzeturi uscate, peşte conservat-afumat, conserve, mâncăruri şi supe gata preparate pentru consum, chips, snacks, cartofi prăjiţi, biscuiţi, patiserie, fast-food.

Evitaţi consumul de alimente care conţin mai mult de 10g de grăsimi la 100g produs şi alimentele care conţin grăsimi artificiale hidrogenate ce se pot găsi în cârnaţi, mezeluri, pateuri de ficat, produse de patiserie, snacks, chips, biscuiţi, ciocolată, floricele preparate industrial, fast-food.

Toate acestea vor determina o reglare incredibilă a comportamentului alimentar şi a greutăţii, fără a fi nevoie să se recurgă la tot felul de diete restrictive, “minune”, sau la medicamente periculoase de slăbit.

<< Partea a 2-a

Citeşte şi: Anorexia

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments