Proteina superioară carbohidraților, pentru sănătate!

În căutarea necontenită a celei mai bune surse de proteină disponibilă, este suficient să spunem că toate sursele au rolul și beneficiul lor. Este ca și cum ai întreba cine arată mai bine dintre Miss Universe și un super model de la Victoria Secret. Cert este că ai nevoie să mănânci cantități mari de zer, lapte, ouă, pui, vită, pește etc. Însă, când vine vorba de sănătate, există diferențe între ele.

Într-un studiu extins, 352 de adulți, ce aveau nivelul total de colesterol la limita normală, au fost separați, aleator pe grupuri care primeau 40 gr. pe zi de proteină din soia, proteină din lapte sau carbohidrați complecși din grâu, timp de 8 săptămâni, într-o ordine aleatorie.

În comparație cu suplimentarea cu carbohidrați, grupul cu proteina din soia a arătat scăderi ale colesterolului rău și un efect pozitiv la grăsimile din sânge, comparativ cu grupul care a primit proteina din lapte. Astfel, proteina din soia a arătat cele mai mari îmbunătățiri asupra profilului de grăsimi pentru oamenii sănătoși. Un alt studiu s-a concentrat asupra influenței asupra tensiunii arteriale la creșterea cantității de proteină sau carbohidrați. Ei au comparat consumul a 20 gr. de 3 ori pe zi, de proteină, cu consumul a 20 gr. de 3 ori pe zi, de maltodextrină. La sfârșitul studiului, concluzia a fost că ambele, atât tensiunea sistolică cât și cea diastolică, au fost mai mici la grupul cu proteină, de aici tragând concluzia că proteina este mai sănătoasă decât carbohidrații.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments