Beneficiile portocalelor asupra sănătății

portocalePortocalele sunt unele dintre cele mai populare fructe din lume, dar și unele dintre cele mai nutritive. O singură portocală conține peste 60 de flavonoide și mai mult de 170 de fitonutrienți. Acești compuși puternici sunt de mare ajutor în lupta cu bolile.

Ideal este să mănânci portocalele ca atare, deoarece fibrele din fruct sunt foarte importante, acestea pierzându-se dacă se prepară suc de portocale. Fibrele alimentare încetinesc absorbția zahărului în organism. Portocalele, ca toate citricele, ajută organismul să absoarbă mai bine nutrienții și sunt o sursă bună de vitamine și minerale.

Iată cele mai importante beneficii pe care le vei avea dacă mănânci regulat portocale:

Previn cancerul

Un studiu australian a demonstrat că fructele citrice reduc riscul apariției cancerului de stomac, gură, laringe și faringe cu 40-50%. Portocalele sunt o sursă importantă de vitamina C, un antioxidant asociat cu riscul redus de apariție a cancerului de colon, dar și a altor tipuri de cancer. De asemenea, portocalele conțin foarte multe substanțe care luptă cu această boală, precum fitonutrienții și antocianinele.

Mențin sănătatea sistemului respirator

Portocalele conțin cantități mari de beta-criptoxantină, un carotenoid care, conform unui studiu din 2003 publicat în „Cancer Epidemiology Biomarkers and Prevention”, reduce riscul apariției cancerului pulmonar cu 27% și menține sistemul respirator sănătos.

Bogate în vitamina C

Vitamina C este antioxidantul primar hidrosolubil în organism, responsabil cu prevenirea acțiunii radicalilor liberi asupra celulelor și ADN-ului, fiind cunoscut faptul că stimulează sistemul imunitar, scade tensiunea arterială și menține sănătatea ochilor.

O portocală (aprox. 131 g) asigură 116% din DZR (doza zilnică recomandată) de vitamina C. 

Bogate în antioxidanți

Antioxidanții reduc riscul apariției cancerului, bolilor de inimă și îmbătrânirea prematură, prin neutralizarea radicalilor liberi și prevenirea stresului oxidativ în organism.

Îmbunătățesc imunitatea

Concentrația mare de vitamina C găsită în portocale stimulează sistemul imunitar, care poate ajuta la prevenirea îmbolnăvirii. Consumul regulat de portocale poate fi o modalitate foarte bună de a preveni răceala și gripa.

Bogate în fibre alimentare

Portocalele sunt o sursă bună de fibre alimentare, o singură portocală oferind 12,5% din DZR de fibre. Fibrele contribuie la susținerea unui sistem digestiv sănătos și pot ajuta la pierderea în greutate prin echilibrarea metabolismului. Fibrele, de asemenea, ajută la reducerea colesterolului LDL.

Previn diabetul

Fructoza naturală din portocale ajută la echilibrarea glicemiei atât în cazul persoanelor sănătoase, cât și în cazul bolnavilor de diabet.

Bogate în potasiu

Portocalele sunt o sursă bună de potasiu. Acesta ajută la scăderea tensiunii arteriale și la menținerea sănătății inimii. De asemenea, este esențial pentru menținerea densității osoase optime. Deficitul de potasiu este asociat cu osteoporoza.

Puternic anti-inflamatorii

Studiile arată că portocalele sunt puternic anti-inflamatorii, datorită unui fitonutrient conținut, numit hesperidină. Studiile de laborator și testele pe animale au constatat că hesperidina poate reduce inflamațiile. Inflamația cronică poate contribui la boli cardiovasculare, cancer, artrită și multe alte condiții. Vitamina C este, de asemenea, asociată cu un risc redus de apariție al unor boli inflamatorii cum ar fi astmul, osteoartrita și artrita reumatoidă.

Mențin sănătatea inimii

De asemenea, hesperidina reduce tensiunea arterială și colesterolul, conform studiilor făcute pe animale. Proprietățile anti-inflamatorii ale hesperidinei și vitaminei C oferă, de asemenea, sprijin sistemului cardiovascular. Și potasiul conținut de portocale ajută la reducerea tensiunii arteriale.

Mențin sănătatea stomacului

Studiile au demonstrat că portocalele pot ajuta în tratarea bolilor de stomac, cum ar fi sindromul de colon iritabil, diareea, ulcerul gastric și în reducerea riscului de apariție a cancerului de stomac. În plus, consumul zilnic de portocale reduce posibilitatea apariției în organism a bacteriei H. pylori și a infecțiilor.

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments