Cât de tare trebuie să se antreneze femeile pentru a-și modela corpul

antrenament-femeiÎn acest articol voi vorbi despre anumite aspecte legate de antrenamentul pentru femei. Este antrenamentul dur, tip masculin, cu greutăți mari o soluție și pentru modelarea sau remodelarea corpului feminin?

Mulți băieți cu mușchi cred că, dacă s-au făcut mari, știu să le antreneze și pe fete! Văd des în sălile unde merg cum le încarcă bara și le forțează pe bietele fete să tragă aproape cot la cot cu ei. Scopul nu e să creezi varianta ta feminină, ci să antrenezi fata ca să fie în forma ei feminină, cu un corp tonifiat, dar nu masculin.

Să studiem puțin fiziologia feminină

Structura osoasă feminină și particularitățile hormonale sunt clar diferite de cele masculine, deci totul trebuie adaptat. Sunt unele metode de antrenament din bagajul culturiștilor care sunt utile și în antrenamentele fetelor, dar evident trebuie adaptate. De exemplu, superseturile sau preobosirea pot fi folosite cu succes în antrenamentul fetelor.

Să nu uităm că pe primul plan trebuie pusă siguranța celui antrenat și în special o atenție deosebită trebuie acordată protejării coloanei vertebrale. Fiziologia feminină, structura ei osoasă, cu umeri înguști și șolduri late, duc la o vulnerabilitate mai crescută a coloanei vertebrale. Aici antrenorul poate folosi exerciții pentru musculatura spatelui pentru a o consolida și elimina eventualele posibile probleme, cu condiția să nu forțeze mai mult decât este necesar!

Este nevoie de greutăți mari pentru antrenamentul fetelor?

A forța o femeie să lucreze cu greutăți maximale este o greșeală. Dacă se dorește o creștere în greutate și în masă musculară, poate fi o soluție de moment, dar solicitarea articulară poate afecta tendoanele pe termen lung. Atenție mare la execuție și mai ales la dozarea greutăților și la asistența la execuție! Metoda piramidală sau abordarea în stil powerlifting cu repetări supramaximale nu sunt metode de utilizat în programul de antrenament al practicantelor de fitness de întreținere.

Ce factori mai influențează antrenamentul fetelor?

În afara exercițiilor cu greutăți, antrenamentul fetelor poate fi completat cu exerciții aerobe sau mixte cu solicitare progresivă a articulațiilor, ca înotul, pilates sau clasicele alergări pe bandă, bicicletă, etc.

Un alt factor esențial de care trebuie să ținem cont în planificarea antrenamentului este vârsta. Pe lângă articulațiile fragile, ne putem lovi de probleme osoase și putem provoca accidentări mici sau serioase. Dozat corect, efortul anaerob va stimula întărirea oaselor prin îmbunătățirea metabolismului muscular, însă trebuie foarte atent abordat acest aspect când există riscul fisurării unei vertebre pe fondul suprasolicitării.

Dacă pentru un un băiat, a țipa la el când împinge bara e o metodă de stimulare, la o fată s-ar putea să obținem efectul contrar și să o timorăm. Să nu uităm că noi bărbații avem testosteron, iar femeile progesteron, deci abordarea va trebui făcută în consecință.

Ținând cont de aceste particularități, putem antrena cu succes fetele la sală, altfel ele vor alege să stea timide și să nu întrebe niciodată nimic și nici să nu apeleze la serviciile unui antrenor personal.

Sursa: Revista „Culturism & Fitness” – Prof. Cristian Neagu

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments