Ce trebuie să mănânci pentru a trăi 100 de ani

Din învățăturile medicinei tradiționale chineze

mancare-longevitateMâncați supe, pentru a slăbi

Obezitatea a devenit epidemică în toată lumea industrializată, antrenând o creștere alarmantă a problemelor cardiovasculare, ducând la embolii cerebrale, la cancer și diabet. O simplă schimbare de regim poate înlătura riscul unei morți premature: mâncați supă, cel puțin o dată pe zi. O supă consistentă, puțin sărată, rehidratează, satură și elimină toxinele. În plus, persoanele care consumă mai multe farfurii de supă pe zi, în loc de mâncare solidă, slăbesc mult mai ușor. Preparați-vă singuri supele, cu cât mai multe legume locale, proaspete și netratate. Supele la plic (instant) sunt pline de sare și produse chimice.

Grăsimi bune, grăsimi rele

Nu toate grăsimile sunt rele. Există 3 tipuri de grăsimi: monosaturate, polisaturate și saturate. Grăsimile monosaturate – uleiul de măsline, de susan, de colză (rapiță), de migdale, de in și de pește – sunt bune. Ele conțin acizi grași esențiali, importanți pentru dezvoltarea creierului, sănătatea arterelor, pentru sistemul imunitar, piele, fertilitate și pentru întregul organism, în general. Grăsimile polisaturate – margarina, uleiurile hidrogenate, uleiul de floarea-soarelui și porumb au și acizi grași esențiali. Dar acești acizi sunt foarte rafinați industrial, conțin cantități mari de lipide, ce provin de la hidrogenarea uleiurilor vegetale (procedeu menit să le facă mai fluide), ceea ce duce la boli cardiovasculare și cancer. Grăsimile saturate sunt cele mai nocive. Printre ele se numără untul, uleiul de arahide și de cocos. Aceste grăsimi ridică nivelul colesterolului și al trigliceridelor, sporind riscul atacului cardiac și al emboliilor cerebrale. Evitați-le!

Mestecați bine

Dacă vreți să trăiți mult, fiți amabili cu sistemul dvs. digestiv. De câte ori luați o îmbucătură de mâncare în gură, mestecați-o de cel puțin 30 de ori înainte de a o înghiți. În felul acesta va fi pe jumătate digerată de către ptialină, o enzimă prezenta în salivă, care scutește stomacul de un efort suplimentar, facilitând absorbția vitaminelor și a nutrienților importanți. Stomacul nu are dinți! Pentru a descompune bolul alimentar, el nu dispune decât de suc și acid gastric. Mâncatul rapid sporește, de asemenea, producția de acid, antrenând arsuri de stomac sau reflux gastric. În plus, mestecând pe îndelete, vă veți simți mai repede sătui, ceea ce vă va ajuta să vă păstrați silueta.

Nu vă omorâți alimentele

Gătitul la temperaturi înalte distruge majoritatea nutrienților importanți. Fierberea în exces a legumelor, de exemplu, elimină jumătate din vitamine. De asemenea, frigerea alimentelor le face grele, produce în plus grăsimi dintre cele mai rele, care pot înfunda arterele și cresc riscul cancerului. Consumul regulat de carne friptă pe grătar sau fiartă duce, de asemenea, la cancer. Încercați să nu vă omorâți alimentele, gătindu-le prea mult. Fierbeți legumele repede, în aburi, înăbușiți-le ușor, cu mai multă apă decât ulei, sau preparați-le la cuptor, pentru a le prezerva nutrienții.

Apele gazoase: otravă pentru oase

Apele gazoase conțin acid fosforic, care dereglează metabolismul calciului și diminuează masa osoasă. Asta înseamnă că băuturile acidulate și apa gazoasă cresc riscul de osteoporoză. Chiar și apele gazoase naturale, de izvor, conțin valori ridicate de acid fosforic. Dacă vreți să trăiți ani îndelungați și să rămâneți în formă, aveți nevoie de oase solide. Preferați mai degrabă ceaiurile din plante, sucul de fructe și legume sau apă plată sau de izvor.

Sursa: Formula AS

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments