Dieta japoneză

dieta-japonezaDieta tradițională japoneză este modalitatea prin care oamenii din întreaga lume își pot menține greutatea la un nivel optim dar și tinerețea.

Principiile sunt foarte simple: trebuie să mănânci porții mici de alimente proaspete, de sezon, să mesteci încet mâncarea astfel încât să poți simți aroma alimentelor și să te saturi cu mai puțină mâncare. De asemenea, hrana pe care o consumi trebuie să aibă un aspect interesant, care să te atragă și să îți facă poftă de mâncare.

Produsele lactate și de panificație nu fac parte din planul de dietă japoneză. Când carnea de vită și de pui sunt incluse în meniu sunt considerate, mai degrabă, feluri secundare. Deserturile constau, în general, în fructe proaspete iar în cazul în care un desert este mai greu de digerat, este consumat în cantități mici.

Pentru poporul japonez, cea mai importantă și mare masă a zilei este micul dejun. Un mic dejun tradițional japonez include:

  • supă miso
  • 1 cană orez alb
  • 1 ou
  • benzi de alge Nori
  • ceai verde

Celelalte mese sunt mai mici, dar cu toate acestea, la fel de atrăgătoare.

Exemplu de meniu pentru masa de prânz:

  • pește teriyaki
  • orez
  • zarzavaturi asiatice
  • ceai verde

De obicei, la gustare, se consumă un măr (fuji).

Exemplu de meniu pentru cină:

  • pui
  • orez
  • supă miso
  • legume de mare cu tofu

O gustare seara târziu poate consta într-o mandarină.

Dieta japoneză este caracterizată printr-o varietate mare de nutrienți, incluzând pește (conține proteine și grăsimi sănătoase), orez (conține carbohidrați importanți pentru organism) și foarte multe legume verzi. De asemenea, din această dietă lipsește carnea roșie care poate duce la înfundarea arterelor, obezitate și boli de inimă. Acesta este motivul pentru care oamenii japonezi trăiesc mai mult, în medie, decât cei din alte popoare.

Iată ce consumă, de obicei, japonezii:

Principalele feluri de mâncare pot include:

  • Gyoza – găluște în stil japonez
  • Korokke – crochete japoneze
  • Yakitori – pui la grătar
  • Tempura – fructe de mare prăjite și legume
  • Soba – fidea japoneză
  • Okonomiyaki – clatită-pizza
  • Nikujaga – Carne și cartofi

Garniturile pot consta în:

  • Gomaae – Spanac cu sos de susan
  • Jakopi Tofu – Tofu cu topping jakopi
Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments