Fast-food? Mai gândește-te!

fast-food-mai-gandeste-teÎn acest articol vei afla câteva informații interesante despre fast-food-uri și despre efectele asupra sănătății a consumului de astfel de preparate. Imaginează-ți: ești la serviciu; ești extrem de ocupat și în final ești mort de foame. Ce să faci? Mergi la fast-food-ul local. Acum există pretutindeni mai multe „mecca” ale mâncării decât sunt guri de hrănit. Efectul pe care consumarea acestor mâncăruri îl are asupra sănătății noastre este devastator.

Totul începe din copilărie, din cauza părinților noștri. Alegerea incorectă a locurilor unde mâncăm ne dă falsul sentiment că ne hrănim sănătos. Dacă pur și simplu ne gândim la faptul că a mânca regulat ne prelungește viața, atunci ar fi cazul să ne reevaluăm obiceiurile alimentare. În primul rând, trebuie să analizăm ce nutrienți asimilăm când mâncăm la un fast-food. Multe din aceste mâncăruri sunt bogate în grăsimi și carbohidrați care nu ne sunt necesari. Consumul ideal de calorii ar fi: 30% grăsimi, 40% proteine și 30% carbohidrați. Având în vedere că, caloriile din majoritatea mâncărurilor dintr-un fast-food provin 80% din grăsimi/carbohidrați și 20% din proteine, nu e de mirare că predispoziția pentru obezitate este accentuată.

Totuși, nu este în totalitate vina noastră, ci mai degrabă slaba educație pe care o avem în acest sens, ne face să nu ne gândim la cât de încărcate ne pot fi arterele cu grăsimi și substanțe nocive. Sper că, după cele citite, ignoranța va dispărea și te vei gîndi de două ori înainte de a comanda un dublu cheeseburger cu cartofi prăjiți. Astfel, îți dăm câteva sugestii când intri într-un fast food:

Bea apă!

Pentru a scăpa de tentația de a-ți mări porțiile, bea 2 pahare cu apă cu 30 minute înainte de a mânca. Acest lucru îți va scădea pofta de mâncare și ca urmare vei mânca mai puțin.

Aș dori o salată!

În locul acelor irezistibili cartofi prăjiți, de ce să nu servești o salată? Da, la orice fast-food vei găsi și salate, dar ai grijă să nu-ți comanzi și maioneză, fiindcă îți vei învinge scopul.

Mai mare nu înseamnă mai bun!

Niciodată să nu-ți iei porție dublă. Comandă o porție simplă și după 10-15 minute vei vedea că te-ai săturat.

Un pahar cu apă, vă rog!

Alege un pahar cu apă sau ceai cu gheață în locul sucurilor carbogazoase. Cele din urmă conțin de 5 ori mai multe calorii decât îți sunt necesare.

Fără cașcaval!

Cașcavalul prelucrat are efecte secundare asupra arterelor și aduce un surplus nedorit de calorii.

Fără sare!

Nu săra și nu adăuga ketchup. De obicei, mâncărurile din fast-food conțin foarte multă sare.

Fără dulciuri!

Sari peste desert. Dacă simți cu adevărat nevoia de a mânca ceva dulce, cumpără-ți un fruct. Păstrează deserturile delicioase pentru week-end.

Fără maioneză!

Multe dintre „specialități” se servesc împreună cu maioneză. Aceasta este foarte bogată în grăsimi, colesterol și calorii.

Orezul e super!

Alege o porție de orez în locul cartofilor prăjiți sau, chiar mai bine, alege o porție de salată pe lângă orez.

Prepară-ți singur mâncarea!

Gătește ceva bun și ușor seara, precum o salată de ton sau un sandviș cu pui sau curcan, pentru a doua zi, la serviciu.

În general, ceea ce îți prepari acasă conține mult mai puține grăsimi și este mai sănătos decât orice îți vei cumpăra dintr-un fast-food. În acest mod poți deține controlul asupra ingredientelor mâncării pe care o vei prepara.

Așa că, data viitoare când te vei apropia de un fast-food, plănuiește ceea ce vrei să mănânci și nu comanda ceva ce conține prea multe grăsimi și calorii. Dacă alegi obiceiuri mai bune de a mânca, vei avea un corp mai sănătos și de ce nu, frumos.

Sursa: Revista Pro Muscle Magazin

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments