Fereastra anabolică

O temă mai puțin abordată, însă de o importanță capitală pentru dezvoltarea unui culturist sau a unui sportiv de performanță o reprezintă cele 30 de minute ce succed încheierii antrenamentului, fiind definitorii în hrănirea acestuia.

Antrenamentul unui culturist ce are o pregătire medie nu depășește 60-75 de minute. Cercetările recente în domeniu au arătat că un antrenament cu o durată mai mare de timp nu are efecte benefice asupra organismului, din punctul de vedere al balanței nitrogenului (azotului) în organism, producând o balanță negativă, lucru ce are efecte negative asupra organismului.

Aceste 30 de minute sunt critice și au un rol determinant, deoarece în această perioadă, la mușchi trebuie să ajungă cât mai mulți nutrienți, deoarece organismul este capabil să asimileze cu un randament superior principiile nutritive ce sunt administrate. Greșeala cea mai frecventă ce intervine în alimentația unui culturist este aceea că majoritatea acestor sportivi iau prima masă de după antrenament la o oră sau chiar mai mult de la încheierea antrenamentului ignorând perioada favorabilă de 30 de minute.

Cel mai important este că atât înainte cât și după antrenament să se consume o cantitate corespunzătoare de lichide (recomandabil apă plată sau lapte degresat). Cunoscând faptul că organismul uman se compune în mare parte din apă, de aici rezultă și necesitatea hidratării permanente a acestuia, cu atât mai mult cu cât pe timpul efectuării antrenamentului, prin transpirație se elimină cantități mari de lichid, iar celula musculară lezată în urma antrenamentului are nevoie stringentă de apă.

Alimentația în timpul ”ferestrei  anabolice” trebuie să cuprindă următoarele :

  • apă plată 700-1000 ml.
  • creatină monohidrat 5 gr.
  • proteină de calitate 20 gr.
  • taurină 1 gr.
Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments