Idei pentru un mic dejun diversificat

sugestii-mic-dejunAtât adulții, cât și – mai grav! – copiii și adolescenții (care nu fac altceva decât să ia exemplu de la adulți), sar peste micul dejun.

Tinerii își încep ziua cu o cafea și o țigară, continuă eventual cu un preparat de tip fast-food (sandvici, hamburger, hot-dog) fără valoare nutritivă, dar explodând în calorii goale (chiar și 800 Kcal/porție), în loc de apă consumă băuturi energizante tip cola, sucuri industriale pline de E-uri și calorii, sau fără calorii („zero”), dar cu îndulcitori chimici și până seara târziu nu mai mănâncă aproape nimic. Seara, însă, „compensează” totul cu alimente grele, indigeste și nehrănitoare.

Așa că, ar fi cazul să reînvățați să luați micul dejun!

Un mic dejun sănătos va fi compus din:

  • un aliment bogat în proteine animale, grăsimi saturate și monosaturate: carne, ouă, brânză, unt (nu se consumă toate la o masă, ci câte unul, în zile diferite din săptămână);
  • un aliment bogat în proteine vegetale și glucide complexe: ex. pâine integrală;
  • apă minerală naturală, ceai din plante medicinale, ceai verde sau negru, cafea fără lapte și de preferință îndulcită cu puțină miere (pusă nu când este fierbinte!) sau steviozidă.

Exemple de mic dejun sănătos:

  1. Amestec de fulgi de ovăz sau hrișcă, 1 linguriță semințe de in, de susan, de dovleac, 2 lingurițe de stafide (goji, merișor) cu  apă / lapte de soia / migdale, plus cafea simpla / ceai.
  2. Omletă din 2 ouă ecologice, o salată de legume proaspete, 1 felie de pâine integrală, plus cafea simplă / ceai.
  3. 2 ouă românești (preparate în apă), câteva legume proaspete, 1 felie de pâine integrală, plus ceai sau cafea simplă.
  4. Brânză de capră cu puțin mărar, ardei gras, câteva măsline, 1 felie de pâine integrală, cafea simplă sau ceai.
  5. Bruschete – felii de pâine integrală prăjită pe care adăugați roșii, busuioc și ulei de măsline, ceai verde sau de cătină.
  6. 150 g de mânzat pregătit la cuptor și feliat, cu garnitură de legume, ceai de plante (de ex. ghimbir).
  7. 2-3 felii de pâine integrală cu hummus (pastă de năut), salată de pătrunjel, cafea simplă sau ceai.
  8. Mâncărică de fasole, mazăre, linte, hrișcă ori quinoa, ceai de plante (de ex. rooibos, rozmarin, măceșe).
  9. Salată de rucolla sau de spanac proaspăt (baby spinach), brânză de capră, 2 felii de pâine integrală, câteva măsline, semințe de in și dovleac, ceai verde sau negru.
  10. Urdă amestecată cu puțin unt / iaurt/ smântână, o legătură mică de mărar, un ardei gras sau castravete, roșie, 2 felii de pâine integrală, cafea simplă sau ceai.
  11. 2 felii de pâine integrală unsă cu puțin unt, pe care presărați semințe de cânepă decorticate, plus câteva legume, cafea / ceai.

Știați că…?

După ce ați consumat carne puteți mânca o felie de ananas sau papaya – ajută la procesul de digestie.

Sursa: DoctorMenci

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments