Antrenament acasă vs. antrenament la sală

Antrenament acasă vs. antrenament la salăVrei să începi să te antrenezi dar îţi este greu să te hotărăşti unde să o faci? Răspunsul la această întrebare este simplu, contează foarte mult ceea ce vrei să obţii din aceste antrenamente.

Voi începe prin prezentarea avantajelor şi dezavantajelor antrenamentelor făcute acasă.

Avantaje:

  • Economiseşti bani
  • Economiseşti timp(deplasarea până şi de la sală)
  • Discreţie
  • Posibilitatea de a te antrena la orice oră doreşti

Dezavantaje:

  • Varietatea exerciţiilor este limitată
  • Neglijarea unor grupe musculare
  • Vei face antrenamente nesupravegheat/ă
  • Rişti să te accidentezi (dacă nu cunoşti modul de execuţie corect al unui exerciţiu)
  • Motivaţie scăzută
  • Imposibilitatea de a folosi greutăţi mari
  • Vei fi tentat/ă să iei pauze prea lungi, pentru a desfăşura alte activităţi care nu au legatură cu antrenamentele (tv, net, telefon etc)

Dacă optezi pentru exerciţiile fizice realizate acasă vei avea nevoie de multă determinare şi perseverenţă pentru a continua antrenamentele o perioadă îndelungată, deoarece în acest sport rezultate notabile se observă numai dacă există continuitate. În majoritatea cazurilor, cele mai multe persoane care încep să se antreneze la domiciliu nu respectă un program de exerciţii şi în consecinţă rezultatele sunt de cele mai multe ori sub aşteptări.

Avantajele şi dezavantajele antrenamentelor la sală sunt:

Avantaje:

  • Varietate foarte mare de aparate
  • Motivaţie crescută
  • Poţi socializa cu alte persoane interesate de un stil de viaţă sănătos
  • Antrenamentele tale vor fi supravegheate de un instructor autorizat
  • Posibilitatea de a folosi greutăţi mari
  • Posibilitatea de beneficia jacuzzi, masaj, saună etc
  • Vei beneficia şi de sfaturi de nutriţie personalizate
  • Vei fi mai organizat/ă (dacă respecţi un program fix)

Dezavantaje:

  • Trebuie să plăteşti un abonament
  • Timp pierdut pentru deplasare (este recomandat ca sala pe care o alegeţi să fie cât mai aproape de casă)
  • Lipsa aerului curat (în unele săli)
  • Lipsa de intimitate
  • Aglomeraţia din sală (la anumite ore)

Avantajul major al acestui tip de antrenament o reprezintă personalul autorizat al sălii, care poate oferi informaţii despre tipul de antrenament şi dieta care vi se potrivesc. De asemenea, sentimentele ca siguranţa şi încrederea joacă un rol foarte important în obţinerea rezultatelor propuse.

Eu, personal, recomand antrenamentele în sală dacă vreţi să obţineţi rezultate notabile. Totuşi, în imposibilitatea de a vă face un abonament la o sală de fitness este bun şi antrenamentul la domiciliu deoarece orice tip de sport practicat este binevenit.

Ție unde îți place mai mult să te antrenezi?

Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments