Tehnici de respirație care te scapă de anxietate

exercitii-anxietateFoarte multe persoane sunt afectate de anxietate, zi de zi. Aceste stări de neliniște pot fi asociate cu atacuri de panică, palpitații și chiar dureri în piept sau atac de cord. 

Experții sugerează că exercițiile de respirație reprezintă cea mai bună modalitate de a depăși aceste stări neplăcute. Iată 6 dintre cele mai eficiente exerciții:

Respirația albinei

Este un exercițiu frecvent practicat în ședințele de meditație. Acest lucru ajută la calmarea minții.

  • Stai drept, într-o poziție confortabilă
  • Relaxează-ți umerii
  • „Deschide-ți pieptul”, inhalează încet și umple-ți plămânii cu aer cât de mult poți
  • Acoperă-ți ochii și urechile, cu ajutorul degetelor
  • Fă un zumzăit, timp de 3-4 secunde, în timp ce ții maxilarul relaxat și buzele închise, apoi fă o expirație lentă și lungă
  • Repetă această tehnică de respirație de 5-10 ori

Respirația măsurată

Această tehnică ajută la calmarea anxietății și atacurilor de panică.

  • Poți sta așezat sau în picioare
  • Relaxează-ți mâinile și umerii și așază-ți palmele pe umeri
  • Inspiră lent pe nas, în timp ce numeri până la 4, astfel încât stomacul să se extindă
  • Oprește-te pentru o secundă și expiră încet și lin, în timp ce numeri până la 7
  • Repetă această tehnică timp de câteva minute

 

Relaxarea progresivă

  • Închide ochii, încet
  • Concentrează-te pe încordarea și relaxarea fiecărei grupe de mușchi din corp, pentru 2-3 secunde
  • Începe cu picioarele, de la degete către genunchi, coapse, șolduri, piept, gât, față și ochi
  • Menține respirația lentă și adâncă, tot timpul
  • Oprește-te 5 secunde, apoi expiră pe gură sau pe nas

Respirația egală sau „Sama Vritti”

Acest exercițiu te ajută să scapi de stres și să îți limpezești mintea.

  • Respiră lent, pe nas, în timp ce numeri până la 4
  • Expiră, în același mod, în timp ce numeri până la 4
  • Concentrează-te ca respirația să se facă doar pe nas

Vizualizarea

  • Relaxează-te complet
  • Întinde-te, închide ochii și imaginează-ți că te afli într-un loc fericit, gândește-te la lucruri plăcute
  • Respiră adânc, pe nas
  • Vizualizează-te așa cum îți dorești, nu lăsa gândurile negative să-ți intre în minte
  • Stai în această poziție pentru câteva secunde și relaxează-ți total corpul

Respirația de curățire sau „Kapalabhati”

  • Începe cu o inspirație lentă și lungă, urmată de o expirație rapidă și puternică
  • În timp ce expiri, contractă abdomenul inferior
  • Continuă procedura cât de repede poți, inspirând-expirând la fiecare 2 secunde
  • Repetă aceast exercițiu de 10 ori
Pin It
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

De asemenea, ai putea dori...

0 comments